Wydarzenia
Szukaj wydarzenia
szkolenie: Obrót towarowy z zagranicą w kontekście najnowszych zmian
Szczegóły wydarzenia
Data wydarzenia | 29.01.2018 |
Data zakończenia | 29.01.2018 |
Cena regularna | 1 090.00 PLN |
Lokalizacja | Warszawa |
Załączniki | Obrot towarowy_formularz zgloszeniowy 29 stycznia 2018_warszawa.docx |
Koszt uczestnictwa:
1090 zł netto + 23%VAT – do 22 stycznia
1290 zł netto + 23% VAT – po 22 stycznia
szkolenie
Obrót towarowy z zagranicą w kontekście najnowszych zmian
29 stycznia 2018r., Warszawa
Cel: Przybliżenie oraz uporządkowanie wiedzy z zakresu wymiany towarowej z zagranicą w handlu z krajami trzecimi i w UE. Uczestnicy będą też mogli zapoznać się ze zmianami jakie miały miejsce w ostatnim czasie po wejściu życie Unijnego Kodeksu Celnego. Tematem szkolenia będzie również handel wewnątrzunijnym i jego rejestracja na gruncie Intrastat a także jego porównanie z podatkiem VAT.
Korzyści dla uczestników :
- pozyskanie świadomości w dziedzinie obowiązków celno-podatkowych
- umiejętność samodzielnego wykrywania zagrożeń i ryzyka fiskalnego
- poznanie stylów obrony przed nieuprawnionym zatrzymaniem, ocleniem lub opodatkowaniem towarów
- optymalizacja procesów w dziedzinie wymiany towarowej z zagranicą
- poprawne definiowanie wszelkich ułatwień i uproszczeń oraz ich dostępność
- sposób reprezentacji w sprawach celnych i wynikającego z tego zagrożenia
Profil uczestnika : Szkolenie jest skierowane do firm uczestniczących w obrocie towarowym z zagranicą. Jego odbiorcami powinni być pracownicy działu księgowości , logistyki oraz specjaliści z zakresu handlu zagranicznego.
Program:
9.15-9.30 Rejestracja uczestników i kawa powitalna
9.30-9.45 Obrót towarowy z krajami trzecimi ( handel pozaunijny)
Centrum Urzędowego Dokonywania Odpraw
- Gdzie będzie miało zastosowanie,
- Jak się do tego przygotować
- Specjalne procedury celne
9.45-10.15 Centralny System Decyzji (CDS)
- Co to jest i czemu służy
- Trade Portal
- Jak się w nim rejestrować i do niego logować
- Tryb udzielania decyzji europejskich ( pozwolenia pojedyncze)
- Scentralizowane odprawy europejskie( dawniejszy SASP)
10.15-10.40 WIT – po zmianach
- nowy wymiar WIT ( termin ważności i charakter )
- zmiana formularzy o wydanie WIT
- europejska baza WIT ( EBTI
10.40-11.00 Zintegrowana elektroniczna taryfa celna ( Taric , Isztar )
- budowa i możliwości – Taryfa Isztar 4
- sposób obsługi – zajęcia praktyczne
- nowe kody CN ( tablice korelacyjne 2017/2018)
11.00-11.15 Przerwa na kawę
11.15-11.30 Nowe podejście do wartości celnej
- nowa interpretacja art.128 UKC
- sprzedaż domestic sale
- ustalanie wartości celnej w przypadku braku faktury pierwotnej
11.30-12.00 Wydawanie pozwoleń na procedury specjalne wg. nowych zasad
- zniesienie zał. nr 12 TDA ( przepisów delegowanych)
- gdzie szukać nowych formularzy
- Tabela z zał. A Rozporządzenia delegowanego i wykonawczego
- przyszłe środowisko dla wydawania pozwoleń w formie elektronicznej ( PUESC)
12.00-13.00 Implikacje podatkowe w VAT w kontekście zmian
- import
• podstawa opodatkowania.
• moment powstania obowiązku podatkowego
• odprawa fiskalna i dobrodziejstwo art.33a ustawy VAT
• koszty transportu w UE
• Interpretacja ogólna dot. kosztów THC
- eksport
• warunki ubiegania się o 0% stawkę
• dowody zastępcze wywozu towaru
• opodatkowanie zaliczek.
• moment powstania obowiązku podatkowego.
• warunki dostawy a obowiązek podatkowy ( EXW, FCA, DAT, DAP)
13.00-13.45 Lunch
13.45-14.15 Załatwianie reklamacji
- reklamacje ilościowe i jakościowe w imporcie
- reklamacje ilościowe i jakościowe w eksporcie
II Obrót towarowy w UE
INTRASTAT
14.15-14.45 Systematyka statystyki europejskiej w tym podstawy prawne dla jej prowadzenia
14.45-15.00 Przerwa na kawę
15.00-15.30 Wymogi przedmiotowe
- definicja towaru
- zakres czynności podlegających rejestracji
- wyłączenia przedmiotowe
15.30-16.45 Zasady dla zgłoszenia intrastat
- termin dokonywania
- sankcje z tytułu zaniechania
- nowe formy przedstawicielstwa
- formy zgłoszeń i przymus stosowania formy elektronicznej
- zgłoszenia za pomocą PUESC
- rejestracja na platformie PUESC
- Kreator na stronie PUESC lub załącznik do e-maila
- sposób ustalania wartości towarów – towarów unijnych i nieunijnych
- określanie kursów przeliczeniowych – kursy podatkowe i celne
- nowości w zakresie podawania numerów VAT kontrahenta
- procedury uproszczone
- wartość celna a wartość fakturowa,
- zasady sporządzania zgłoszeń przy zwrotach reklamacyjnych.
16.45-17.00 Podsumowanie, rozdanie certyfikatów i zakończenie szkolenia.
Prowadzący
Roman Andrzejewski – ekspert w dziedzinie ceł, podatku akcyzowego , podatku VAT oraz procedury postępowania administracyjnego. Wieloletni pracownik organów celnych i podatkowych (staż 16 lat). Ceniony w środowisku gospodarczym fachowiec oraz sprawny inicjator wielu innowacyjnych rozwiązań. Autor prac z zakresu handlu zagranicznego oraz przedstawicielstwa podatkowego, ekspert Wielkopolskiego Związku Pracodawców Prywatnych, Członek Rady Podatkowej Lewiatan w zakresie ceł i akcyzy. Uznany wykładowca wyższych uczelni – Uniwersytet Ekonomiczny, Wyższa Szkoła Bankowa, Stowarzyszenie Księgowych w Polsce Oddział w Poznaniu, doświadczony trener pracowników resortu finansów oraz księgowych, doradców podatkowych i biegłych rewidentów.