Wydarzenia
Szukaj wydarzenia
RODO – zmiany w zakresie ochrony danych osobowych, jak się przygotować do zmian?
Szczegóły wydarzenia
Data wydarzenia | 29.06.2017 |
Data zakończenia | 29.06.2017 |
Cena regularna | 690.00 PLN |
Lokalizacja | Aleje Jerozolimskie 123 a, Centrum konferencyjne Golden Floor, Warszawa |
Załączniki | formularz zgloszeniowy 29.06.2017.docx |
Koszt uczestnictwa
690 zł netto - do 10 czerwca
890 zł netto – po 10 czerwca
szkolenie
RODO – zmiany w zakresie ochrony danych osobowych, jak się przygotować do zmian?
29 czerwca 2017 r., Warszawa
kary nawet do 20 mln EUR
W ubiegłym roku Unia Europejska przyjęła nowe rozporządzenie o ochronie danych osobowych, które zacznie obowiązywać 25 maja 2018 roku. Z uwagi na zasadę bezpośredniego stosowania rozporządzeń unijnych, począwszy od dnia wejścia w życie nowych przepisów, polskie firmy będą zobowiązane stosować się do nowych rozwiązań zawartych w rozporządzeniu. Zważywszy, że wprowadzane zmiany są fundamentalne, dostosowywanie się do nowych regulacji należy rozpocząć jak najszybciej.
Należy przy tym zwrócić uwagę, że w odróżnieniu od obecnego stanu prawnego, krajowy organ nadzorczy (GIODO) będzie uprawniony nakładania kar pieniężnych za nieprzestrzeganie przepisów rozporządzenia. Podmioty przetwarzające dane w sposób niezgodny z prawem narażone będą na kary nawet do 20 mln EUR (w przypadku przedsiębiorstw do 4 proc. całkowitego rocznego światowego obrotu z poprzedniego roku obrotowego). Ponadto państwa członkowskie mogą ustanowić dodatkowe sankcje za naruszenie przepisów o ochronie danych.
W ramach szkolenia, chcemy przede wszystkim pochylić się nad tym, co nowe przepisy oznaczają dla przedsiębiorcy i jakie zmiany należy niezwłocznie wprowadzić.
Skupimy się między innymi na tym, w jaki sposób należy uwzględniać przepisy o ochronie danych osobowych już na etapie kreowania nowych usług i produktów, ze szczególnym uwzględnieniem obowiązków administratorów danych. Podobnie jak dotychczas podstawowym zadaniem administratora danych będzie wdrożenie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych zabezpieczających przetwarzane dane osobowe. Należy jednak zauważyć, że w odróżnieniu od obecnych przepisów, rozporządzenie nie wskazuje szczegółowo jakie środki powinny zostać wdrożone, co oznacza, że sposób zabezpieczenia danych w poszczególnych przedsiębiorstwach może być różny i powinien zostać dostosowany do specyfiki danej firmy.
Na mocy nowych regulacji stanowisko Administratora Bezpieczeństwa Informacji, zostanie zastąpione Inspektorem Ochrony Danych. Będzie na nim ciążyć znacznie więcej obowiązków, niż pod rządami obecnego prawa.
Ponadto wśród istotnych regulacji należy wymienić: prawo podmiotu danych do bycia zapomnianym, specyfikę przenoszenia danych, procedury profilowania, zgłaszanie naruszeń ochrony danych osobowych, czy przetwarzanie danych dzieci tylko za zgodą opiekunów. Zostanie również rozszerzony obowiązek informacyjny podczas zbierania danych, co wywołuje konieczność znacznego rozbudowania klauzul informacyjnych.
Podsumowując, zmian jest na tyle dużo, że należy niezwłocznie rozpocząć procedurę ich wdrażania. Dla przypomnienia, nowe regulacje zaczną obowiązywać już w przyszłym roku.
Najważniejsze moduły szkolenia
Czy RODO dotyczy wszystkich firm?
Na czym polegają wprowadzone przez RODO zmiany?
Jak zastosować nowe zmiany w swojej organizacji.
PROGRAM
9.45 – 10.00 Rejestracja uczestników. Kawa powitalna
10.00 - 11.30 Zajęcia
11.30 – 11.45 Przerwa na kawę
11.45 – 13.30 Zajęcia
13.30 – 14.15 Lunch
14.15 – 15.15 Zajęcia
15.15 – 15.30 Podsumowanie, rozdanie certyfikatów i zakończenie szkolenia.
Prowadzący
Robert Mikulski. Robert ukończył Wydział Prawa i Administracji UMCS w Lublinie, Podyplomowe Studia Ubezpieczeń Gospodarczych oraz aplikację sędziowską. Radca prawny od 1999 roku. Doświadczenie zawodowe zdobywał w Rządowym Centrum Legislacji, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Urzędzie Rady Ministrów i Ministerstwie Finansów. Zarządzał 15 lat Kancelarią Stopczyk & Mikulski spółka komandytowa. Kontynuuje praktykę zawodową w Kancelarii Mikulski & Partnerzy spółka partnerska gdzie pełni funkcję Partnera Zarządzającego Kancelarii. Koordynuje i nadzoruje doradztwo prawne na rzecz Klientów Kancelarii w ramach Pionu Zamówień Publicznych, Inwestycji, Infrastruktury i Nieruchomości. W zakresie zamówień publicznych Robert należy do wąskiego grona ekspertów. Robert jest twórcą wielu publikacji i opracowań prawnych, dotyczących stosowania przepisów zamówień publicznych. Autor skargi konstytucyjnej w wyniku której Trybunał Konstytucyjny wyrokiem z 15 kwietnia 2014 r. w sprawie SK 12/13 przesądził , że art. 34 ust. 2 ustawy o kosztach sądowych w sprawach cywilnych jest niezgodny z Konstytucją Rzeczpospolitej Polskiej. Uchylenie tego przepisu spowodowało , że wniesienie do sądu okręgowego skargi na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej po otwarciu ofert nie będzie się wiązało z koniecznością uiszczenia opłaty stosunkowej w wysokości 5 % wartości przedmiotu zamówienia ( nie więcej niż 5 000 000 zł)
Katarzyna Malawska. Radca prawny. Katarzyna jest absolwentką Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Odbyła także aplikację radcowską, uzyskując wpis na listę radców prawnych w 2013 roku. Od 2015 roku współpracuje z kancelarią Mikulski & Partnerzy w pionie obsługi korporacyjnej i prawa własności intelektualnej. Obszary praktyki: prawo cywilne, gospodarczo – korporacyjne, prawo autorskie, ochrona danych osobowych, zwalczanie nieuczciwej konkurencji, prawo pracy. Katarzyna posługuje się językiem polskim i angielskim.