Wydarzenia
Szkolenie i warsztaty on-line: Modele zakupu energii
Szczegóły wydarzenia
Data wydarzenia | 25.05.2022 |
Data zakończenia | 25.05.2022 |
25.05.2022 | |
Cena regularna | 690.00 PLN |
Lokalizacja | ON-LINE |
Załączniki | formularz zgloszeniowy 25 maja 2022 szkolenie online MODELE ZAKUPU ENERGII.docx |
KOSZT UCZESTNICTWA
690 netto + 23% VAT – koszt udziału jednej osoby w szkoleniu
Szkolenie i warsztaty on-line
Modele zakupu energii
25 maja 2022r.
Rok 2021 był najburzliwszym rokiem na Towarowej Giełdzie Energii w historii – gorszy nawet od bardzo złego 2018. Ceny energii i gazu poszybowały w górę o ponad 100 %, system elektroenergetyczny jest na granicy wytrzymałości, a całą Europą wstrząsnął kryzys energetyczny. Rok ten był czasem gigantycznych podwyżek dla odbiorców energii, a eksperci twierdzą, że spadków długo nie będzie i sytuacja może się jeszcze pogarszać. W związku z tym, przygotowaliśmy szkolenie, które w tych trudnych czasach pomoże Państwu poznać modele zakupu, które są obecnie stosowanie przez sprzedawców energii. To niezwykle istotne, bowiem wpływ na ceny ma wiele czynników w skali mikro oraz makro.
Jest to zakup energii i gazu „od kuchni”. Znajdą tu państwo dużo informacji, jak wygląda zakup energii (trading) oraz bilansowanie. Pokażemy też narzędzia i możliwości, w jaki sposób można te koszty optymalizować oraz jakie modele zakupu stosuje się u klientów. Zadamy sobie też pytanie, czy nie lepiej zlecić sprawy zakupu mediów energetycznych firmie zewnętrznej?
Omówimy również obecną sytuację na rynku energii wraz z trendami i analizą czynników cenotwórczych, jak także wskażemy możliwe podejście i rozwiązania.
Szkolenie jest przeznaczone dla odbiorców końcowych energii elektrycznej i gazu, którzy szukają optymalnego modelu zakupu oraz chcą lepiej poznać sytuację na rynku energii w Polsce. W szczególności dla:
- kupców mediów energetycznych;
- dyrektorów finansowych;
- pracowników działów utrzymania ruchu;
- prezesów firm;
- wszystkich odpowiedzialnych za zakup energii i gazu;
- zainteresowanych rynkiem energii i efektywnością energetyczną.
PROGRAM
7.30-8.00 Logowanie uczestników
8.00-9.15 Rynek Energii w Polsce
- Ceny energii w Polsce – perspektywa na przyszłość, prognozy, zmiany
- Koszty energii czarnej;
- Koszty certyfikatów – proponowane zmiany;
- Bilansowanie handlowe i nadchodzące zmiany;
- Koszty uprawnień do emisji CO2.
9.15-10.00 Strategia zakupowa
- Czym jest strategia zakupowa mediów energetycznych w firmie?
- Czy zakup energii można zaplanować?
- Jak kupować, by nie stracić?
- Nie bój się podwyżek, czyli nie zawsze można zyskać.
10.00-10.15 PRZERWA
10.15-11.00 Przygotowanie i przeprowadzenie przetargu
- Etap I – spotkanie z osobami decyzyjnymi i ustalenie modelu zakupu;
- Etap II – przygotowanie danych do przetargu;
- Etap III – wybór firm do postępowania;
- Etap IV – przesłanie zapytania ofertowego;
- Etap V – analiza ofert i warunków umownych;
- Etap VI – negocjacja i aukcja odwrócona;
- Etap VII – podpisanie umów z wybranymi dostawcami
11.00-12.30 Modele zakupu energii i gazu
- FIX- czyli rzecz o Stałej Cenie;
Cena Maksymalna;
Cena Minimalna;
- Transze, czyli trochę sobie „poklikamy”;
- SPOT – matryca 24/7;
- Model mieszany, czyli energetyczny kogel/mogel;
- CPPa – zielono mi;
- Modele niestandardowe:
Wirtualny magazyn;
Wirtualna elektrownia.
- Kolorowe certyfikaty – gwarancja czy klikanie?
* Modele klikane:
- Średnia ważona transakcji z miesiąca dostawy;
- Wybór jednej sesji na kupno.
- Jak kupuje się i rozlicza kolorowe certyfikaty?
- Beneficjenci systemu;
- Argumenty za gwarancją ceny;
12.30-13.00 Q&A
13.00-13.20 Możliwość zadawania pytań, indywidualnych konsultacji.
13.20-13.30 Podsumowanie i zakończenie spotkania
*Możliwość zadawania pytań po warsztatach do 3 tygodni po spotkaniu. Pytania dotyczące tylko zakresu odbytego spotkania.
Prowadzący
Mateusz Brandt. Manager Sprzedaży, doradca i ekspert energetyczny, praktyk w branży 10 lat. Ukończył Uniwersytet Wrocławski oraz Uniwersytet Ekonomiczny na kierunkach Zarządzania i Marketingu oraz Zarządzania i Inżynierii Produkcji. Obecnie student MBA Górnictwo i Energetyka na Collegium Humanum. Audytor energetyczny i Audytor ISIO 50001. W ciągu kariery zawodowej pracował dla takich firm, jak : RWE Polska SA (obecnie INNOGY), PKP Energetyka SA, ENEA SA, Green SA czy Tauron Sprzedaż. Współpracował z uznanymi markami na rynku, jak EMS Polska, ZE PAK czy POLENERGIA. Obecnie właściciel BRANDT ENERGY CONSULTING oraz udziałowiec w Instytucie Doradztwa Energetycznego Spółka z o.o. i POLSUN Energy Spółka z o.o., gdzie pełni funkcję Prezesa Zarządu. Specjalizuje się w doradztwie dużym klientom biznesowym, rokrocznie powiększając portfel o kilkanaście nowych podmiotów. Jest Audytorem Energetycznym i dyplomowanym Trenerem Sprzedaży. Jego konikiem jest sprzedaż energii i gazu oraz efektywność energetyczna. Autor bloga Doradca Energetyczny na MPolska24. Jak sam mówi: „W wolnych chwilach dealuje dobrą energią”.