Wydarzenia
Szkolenie i warsztaty: RYNEK ENERGII W POLSCE I MODELE ZAKUPU ENERGII (Warszawa)
Szczegóły wydarzenia
Data wydarzenia | 17.07.2024 |
Data zakończenia | 17.07.2024 |
17.07.2024 | |
Cena regularna | 2 390.00 PLN |
Lokalizacja | Warszawa |
Załączniki | Formularz zgloszeniowy 17 lipca 2024r rynek energii i modele Warszawa.docx |
KOSZT UCZESTNICTWA
2390 PLN + 23% VAT
Szkolenie i warsztaty
RYNEK ENERGII W POLSCE I MODELE ZAKUPU ENERGII
17 lipca 2024 r.,Warszawa
Konsumenci myśleli, że rok 2018 był najgorszym na TGE – mylili się. Rok 2021 był jeszcze gorszy – najburzliwszy na Towarowej Giełdzie Energii w historii. Ceny energii i gazu poszybowały w górę o ponad 100 %, system elektroenergetyczny jest na granicy wytrzymałości, a całą Europą wstrząsnął kryzys energetyczny. Rok ten był czasem gigantycznych podwyżek dla odbiorców energii, a eksperci twierdzą, że spadków długo nie będzie i sytuacja może się jeszcze pogarszać. Rok 2022 pokazuje, że historia wcale się nie skończyła i próbuje przebić swoich niechlubnych poprzedników – funduje nam prawdziwy rollercoaster, związany nie tylko z dynamiczną sytuacją, ale także zmianami w przypadku giełdowego oblig i „kotwicy” cenowej na Rynku bilansującym
Dodatkowo sytuację skomplikowały działania rządowe: ustawa o cenach maksymalnych, ustawa o zamrożeniu cen, dodatki energetyczne – można się w tym pogubić, ale skłania to także do refleksji – jak ten rynek będzie wyglądał wkrótce? Jak się na nim odnaleźć? Czego się spodziewać?
W związku z tym, przygotowaliśmy szkolenie, które w tych trudnych czasach pomoże Państwu lepiej poznać rynek energii oraz modele zakupu, które są obecnie stosowane przez sprzedawców energii. To niezwykle istotne, bowiem wpływ na ceny ma wiele czynników w skali mikro oraz makro. Szkolenie opisuje funkcjonowanie rynku energii w Polsce – pokażemy w niej, jak funkcjonuje, jak się łączy, jak działa TGE, kto to PSE czy OSD, kto za co odpowiada i jak te wszystkie części układanki składają się na jedną, wielką całość
Znajdą tu Państwo dużo informacji, jak wygląda zakup energii (trading) oraz bilansowanie. Pokażemy też narzędzia i możliwości, w jaki sposób można te koszty optymalizować oraz jakie modele zakupu stosuje się u klientów. Zadamy sobie też pytanie, czy nie lepiej zlecić sprawy zakupu mediów energetycznych firmie zewnętrznej?
Omówimy również obecną sytuację na rynku energii wraz z trendami i analizą czynników cenotwórczych, jak także wskażemy możliwe podejście i rozwiązania.
Szkolenie jest przeznaczone dla odbiorców końcowych energii elektrycznej i gazu, którzy szukają optymalnego modelu zakupu oraz chcą lepiej poznać sytuację na rynku energii w Polsce. W szczególności dla:
- kupców mediów energetycznych;
- dyrektorów finansowych;
- pracowników działów utrzymania ruchu;
- prezesów firm;
- wszystkich odpowiedzialnych za zakup energii i gazu;
- zainteresowanych rynkiem energii i efektywnością energetyczną.
PROGRAM
8.30-9.00 Rejestracja uczestników i kawa powitalna
9.00-11.30 Rynek Energii w Polsce i Europie
- Ceny energii w Europie – porównanie cen sprzedaży i dystrybucji;
- Ceny energii w Polsce – perspektywa na przyszłość, prognozy, zmiany
- Koszty energii czarnej;
- Koszty certyfikatów – proponowane zmiany;
- Bilansowanie handlowe i nadchodzące zmiany;
- Koszty uprawnień do emisji CO2;
- Rynek Bilansujący – przed i po zmianach – czy nastąpi spadek cen?;
- Obligo Giełdowe i proponowane zmiany – likwidacja obliga szansą czy zagrożeniem?;
11.30-11.45 Przerwa
11.45-13.15 Rynek Energii w Polsce – krajobraz po ustawach
- Ustawa o cenach maksymalnych;
* Ceny maksymalne – dla kogo i na ile?
* Składanie oświadczeń do spółek obrotu;
* Obliczanie limitu ceny;
* Konsekwencje dla rynku: spółek obrotu i wytwórców konwencjonalnych i OZE;
- Czy rynek energii jeszcze zostanie? Perspektywy na przyszłość;
13.15-14.00 Lunch
14.00-14.30 Strategia zakupowa
- Czym jest strategia zakupowa mediów energetycznych w firmie?
- Czy zakup energii można zaplanować?
- Jak kupować, by nie stracić?
- Nie bój się podwyżek, czyli nie zawsze można zyskać.
14.30-15.30 Modele zakupu energii i gazu
- FIX- czyli rzecz o Stałej Cenie;
* Cena Maksymalna;
* Cena Minimalna;
- Transze, czyli trochę sobie „poklikamy”;
- SPOT – matryca 24/7;
- Model mieszany, czyli energetyczny kogel/mogel;
- CPPa – zielono mi;
- Modele niestandardowe:
* Wirtualny magazyn;
* Wirtualna elektrownia.
- Kolorowe certyfikaty – gwarancja czy klikanie?
- Jak kupuje się i rozlicza kolorowe certyfikaty?
- Beneficjenci systemu;
* Argumenty za gwarancją ceny;
* Modele klikane:
- Średnia ważona transakcji z miesiąca dostawy;
- Wybór jednej sesji na kupno.
15.30-16.00 Przygotowanie i przeprowadzenie przetargu
- Etap I – spotkanie z osobami decyzyjnymi i ustalenie modelu zakupu;
- Etap II – przygotowanie danych do przetargu;
- Etap III – wybór firm do postępowania;
- Etap IV – przesłanie zapytania ofertowego;
- Etap V – analiza ofert i warunków umownych;
- Etap VI – negocjacja i aukcja odwrócona;
- Etap VII – podpisanie umów z wybranymi dostawcami
16.00-16.15 Możliwość zadawania pytań, indywidualnych konsultacji. Podsumowanie i zakończenie spotkania
*Możliwość zadawania pytań po warsztatach do 3 tygodni po spotkaniu. Pytania dotyczące tylko zakresu odbytego spotkania.
Prowadzący
Mateusz Brandt – Manager Sprzedaży, doradca i ekspert energetyczny, związany z branżą od ponad 12 lat. Ukończył Uniwersytet Wrocławski oraz Uniwersytet Ekonomiczny na kierunkach Zarządzania i Marketingu oraz Zarządzania i Inżynierii Produkcji, a także MBA Górnictwo i Energetyka na Collegium Humanum. W ciągu kariery zawodowej pracował dla takich firm, jak : RWE Polska SA (kiedyś INNOGY, obecnie E.ON), PKP Energetyka SA, ENEA SA, Green SA czy Tauron Sprzedaż. Współpracował z uznanymi markami na rynku, jak EMS Polska, ZE PAK czy POLENERGIA. Obecnie właściciel BRANDT ENERGY CONSULTING (właściciel marki Instytutu Doradztwa Energetycznego), prezes zarządu Krajowego Instytutu Doradztwa Energetycznego oraz fundator Fundacji Doradztwa Energetycznego. Specjalizuje się w doradztwie dużym klientom biznesowym, rokrocznie powiększając portfel o kilkanaście nowych podmiotów. Jest Audytorem Energetycznym, Audytorem Energetycznym Przedsiębiorstw, Audytorem ISO 50001 i dyplomowanym Trenerem Sprzedaży. Jego konikiem jest sprzedaż energii i gazu oraz efektywność energetyczna. Popularyzator wiedzy o rynku energii, zwłaszcza wśród klientów. Autor bloga Doradca Energetyczny na MPolska24, twórca kanału Instytutu Doradztwa Energetycznego na YouTube i wielki miłośnik Twittera. Czasem udziela wypowiedzi dla branżowych mediów. Jak sam mówi: „W wolnych chwilach dealuje dobrą energią”.
PARTNERZY MEDIALNI: