Wydarzenia
BDO w Aptece
Szczegóły wydarzenia
Data wydarzenia | 28.07.2023 |
Data zakończenia | 28.07.2023 |
28.07.2023 | |
Cena regularna | 1 290.00 PLN |
Lokalizacja | ON-LINE |
Załączniki | formularz zgloszeniowy 28 lipca 2023 szkolenie online bdo w aptekach.docx |
KOSZT UCZESTNICTWA JEDNEJ OSOBY W SZKOLENIU:
1290 NETTO + 23% VAT
Szkolenie i warsztaty on-line
BDO w Aptece
Wg nowych wymogów prawnych środowiskowych
- prawidłowe rozliczanie: zużytych leków,odpadów medycznych, toreb plastikowych w aspekcie sprawozdań środowiskowych
28 lipca 2023 r.
Cel szkolenia
Na wstępie poznają Państwo wymogi prawne dotyczące funkcjonowania Aptek wg ochrony środowiska. Wydawało by się że Apteka nie muszą tego obowiązku spełniać ale jest to mylące. Jest to obowiązek prawny i nie da się go uniknąć w żadnym wypadku ( bo inaczej grodzi Aptekom wysoka kara pieniężna określona w Ustawie.
Na szkoleniu dowiedzą się Państwo jak – prawidłowo postępować z lekami przeterminowanymi, odpadami medycznymi, torbami plastikowymi i innymi lekami.
Co więcej obowiązkowo trzeba poznać – zasady przechowywania leków, leków przeterminowanych wg. Określonego Rozporządzenia (obecnie jest sprawdzane przez WIOŚ)
W formie Warsztatu poznają Państwo zasady generowania odpowiedniej ewidencji i sprawozdań w systemie BDO przypisane tylko Aptekom na odpowiednich przykładach.
Za prowadzenie nierzetelne gospodarki odpadami w tym leków wymierzane są określone - wysokie kary pieniężne dla Aptek, powyżej 5 tys złotych , dlatego na szkoleniu poznają Państwo sposoby jak ich uniknąć wg najnowszego prawa. Co istotne zostanie przybliżone i określone czego dokładnie wymaga Sanepid na kontroli i Wojewódzki Inspektor ochrony środowiska.
Adresaci :
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób odpowiedzialnych za zarządzanie i decydowanie o prawidłowym postępowaniu środowiskowym w Aptece Czyli postępowanie prawidłowe gromadzenia odpadów medycznych, tymczasowe ich przechowywanie oraz rozliczania się z toreb plastikowych. Całość tych zadań ma być objęte odpowiednią dokumentacją .
PROGRAM GODZINOWY
9.00-9.30 Logowanie uczestników
9.30-11.30 Omawianie zagadnień szkolenia
11.30-11.45 Przerwa
11.45-14.30 Omawianie zagadnień
14.40-14.45 Przerwa
14.45-15.15 Indywidualne konsultacje z prowadzącym
15.15-15.30 Podsumowanie i zakończenie szkolenia
PROGRAM MERYTORYCZNY
1. Podstawy prawne obowiązku funkcjonowania BDO w Aptece
- Ustawa o odpadach po ostatniej aktualizacji i praktyczne zastosowanie
- Rozporządzenia wykonawcze dot. bazy BDO
2. Wpis do rejestru ( dostęp do bazy) jako obowiązek dla Aptek ( zasada wpisu)
3. Omówienie zakresu rzeczowego bazy BDO
4. Rola użytkownika w bazie BDO (obowiązki dokumentacyjne i techniczne)
5. Prawidłowe postepowanie z torbami plastikowymi oraz odpadami medycznymi ( leki i inne ) : gromadzenie, tymczasowe magazynowanie i inne
6. Restrykcyjne zasady przechowywania odpadów medycznych ( sprawdzane przez Organy odpowiednie)
7. Sporządzenie dokumentacji w bazie BDO - WARSZTAT
tj. Generowanie ewidencji i sprawozdań online w systemie BDO dot. (odpadów oraz z toreb)
- sporządzanie :
- KARTY PRZEKAZANIA ODPADU
- KARTY EWIDENCJI ODPADU
SPRAWOZDAWCZOŚĆ
- dot. opakowań w tym toreb plastikowych
- odpadów medycznych
8. Omówienie generowania dokumentacji (ewidencji) na praktycznych przykładach
9. Unikniecie szeregu błędów w prowadzeniu dokumentacji w bazie i ominięcie problemów technicznych
10. Pytania, konsultacje
Prowadząca: Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (studia magisterskie o specjalności zarządzanie środowiskiem). Obecnie doktorantka na w/w Uniwersytecie. Autorka książki na rynku międzynarodowym dot. gospodarki odpadami, ponadto licznych publikacji w tym. czasopiśmie ,,Odpady i Środowisko'', ,,Environmental protection and natural resources''.
Uczestniczy w licznych światowych kongresach dotyczących gospodarki odpadami, w tym m.in. prowadziła ostatnio konferencję o w/w tematyce w Rzymie. Doradca, expert przy tworzeniu prawa, ustaw, rozporządzeń dla Instytucji Ministerialnej w tym m.in w zakresie funkcjonowania bazy BDO. Autorka publikacji w zakresie w/w. Pracuje dla jednej z większych firm związanej z ochrona środowiska, w tym zajmuje się consultingiem (pomaga interpretować przepisy prawne z zakresu gospodarki odpadami oraz prowadzi kontroling dot. sporządzanie dokumentacji. Ochrona środowiska w szczególności zarządzenie gospodarką odpadami jest jej wielką pasją. W związku z czym pomaga osobom odpowiedzialnym za gospodarkę odpadami spełniać wymogi formalno-prawne, które spoczywają na tych osobach.