Wydarzenia
Ewidencja odpadów w BDO i sprawozdania o wytwarzanych odpadach i gospodarowaniu odpadami w branży budowlanej i transportowej oraz sprawozdania
Szczegóły wydarzenia
Data wydarzenia | 13.03.2024 |
Data zakończenia | 13.03.2024 |
13.03.2024 | |
Cena regularna | 1 290.00 PLN |
Lokalizacja | ON-LINE |
Załączniki | formularz zgloszeniowy 13 marca 2024 sprawozdania bdo bud trans zk.docx |
KOSZT UCZESTNICTWA JEDNEJ OSOBY W SZKOLENIU:
1290 NETTO + 23% VAT
Szkolenie i warsztaty on-line
Ewidencja odpadów w BDO i sprawozdania o wytwarzanych odpadach i gospodarowaniu odpadami w branży budowlanej i transportowej oraz sprawozdania
13 marca 2024 r.
Dowiedz się wcześniej jakie będziesz miał obowiązki i wykorzystaj swój czas efektywniej
Przykładowe wielkości kar po zmianie przepisów:
1. za zlecanie gospodarowania odpadami podmiotom, które nie posiadają stosowanych decyzji administracyjnych lub wpisów do rejestru od 1 tys. zł do 1 mln zł
2. nie prowadzą ewidencji odpadów albo prowadzą ją w sposób nieterminowy lub niezgodnie ze stanem rzeczywistym od 1 tys. zł do 1 mln zł
3. magazynowanie odpadów niezgodnie z wymaganiami od 1 tys. zł do 1 mln zł
Niesamowicie wysokie kary, które organ będzie ustalał przy uwzględnieniu ilości, właściwości odpadów oraz okoliczności naruszenia przepisów ustawy oraz inne przesłanki.
Program
7.45-8.00 Logowanie uczestników
CZĘŚĆ 1 wyjaśnienie obowiązków wynikających z posiadania konta w BDO oraz wytwarzania/magazynowania, transportu odpadów. Jak bezpiecznie przekazać odpady i uniknąć konsekwencji dla firmy.
8.00-8.45 Obowiązki w zakresie ewidencji
- kto jest zobowiązany do prowadzenia ewidencji odpadów, a kto jest z niej zwolniony
- kiedy następuje faktyczne przeniesienie odpowiedzialności w szczególności za odpady
niebezpieczne (oznaczone symbolem*), jakie są dodatkowe obowiązki przy ich przekazywaniu
- jakie dokumenty powinien przy sobie posiadać kierujący pojazdem transportujący odpady, a jakie są
konsekwencje za ich brak
- czy można wycofać KPO/KPOK odrzucone przez przejmującego i w jaki sposób
- jak zaewidencjonować odpad w KEO (w tym odpad przekazany osobie fizycznej)
- jakie nowości i zmiany pojawiły się od początku 2021 r. w BDO - m.in. czy i do kiedy można stosować
formę papierową ewidencji odpadów
8.45-9.45 Wytwarzanie, magazynowanie odpadów oraz przeniesienie skuteczne odpowiedzialności
- jak postępować w przypadku awarii systemu
- czy oczekując na nadanie numeru rejestrowego BDO można legalnie przekazać odpad
- jakie są rodzaje sprawozdań w BDO i terminy ich składania za 2023 r.
- jakie kary grożą za brak wpisu do BDO, brak nr BDO na dokumentach związanych z prowadzoną
działalnością, transport odpadów bez KPO / KPOK
- w jaki sposób śledzić zmiany w bazie BDO
- w jaki sposób ewidencjonować wytwarzane i magazynowane odpady - WAŻNE zmiana definicji odpadów budowlanych i sposobu postępowania z nimi
- jakie wymagania zostały określone dla miejsc magazynowania odpadów
- jakie nowości czekają branżę budowlaną od 1 stycznia 2025r.?
9.45-10.00 Przerwa
CZĘŚĆ 2 Sprawozdania o wytwarzanych odpadach i gospodarowaniu odpadami
10.00-10.45 Rodzaje sprawozdań w BDO, terminy ich składania za 2023 r., konsekwencje finansowe
10.45-12.15 Sprawozdania o wytwarzanych odpadach i gospodarowaniu odpadami za 2023 prezentacja, omawianie modułów, warsztaty.
- czy każdy pracownik może przygotować /złożyć sprawozdanie o wytwarzanych odpadach ?
- miejsca prowadzenia działalności a sprawozdanie. Kiedy składamy jedno a kiedy kilka sprawozdań ?
- wywóz i przywóz odpadów poza granice RP
- w jaki sposób wskazywać magazynowane odpady z roku poprzedniego
- przetwarzanie odpadów w instalacjach i poza nimi – gdzie i jakie dane wprowadzić?
- co z wytwarzanymi odpadami produkcyjnymi, wytwarzanymi z działalności biurowej (lampy, tonery itp.) kiedy je wykazujemy, a kiedy nie. Co wytwarzanymi odpadami komunalnymi ?
- jaki masz czas na złożenie korekty sprawozdania
12.15-13.15 Panel pytań i odpowiedzi / indywidualne konsultacje / dla chętnych możliwość weryfikacji dokumentów bezpośrednio na koncie BDO
Prowadząca: od ponad 17 lat prowadzi szkolenia z zakresu zagadnień dotyczących gospodarki odpadami oraz "opłat środowiskowych". Jako pracownik Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska zdobyła szerokie doświadczenie z zakresu kontroli jednostek administracyjnych i biznesowych. Bazując na szerokim doświadczeniu przekazuje przede wszystkim wiedzę praktyczną. Obecnie nadzoruje pracę instalacji przetwarzającej odpady prowadząc analizę / nadzór nad aspektami prawnymi, decyzjami administracyjnymi, sprawozdawczość czy ewidencję w bazie BDO. Absolwentka Politechniki Szczecińskiej Wydziału Technologii Chemicznej.