Wydarzenia
BDO w lokalu gastronomicznym wg nowych wymogów prawnych
Szczegóły wydarzenia
Data wydarzenia | 11.10.2023 |
Data zakończenia | 11.10.2023 |
11.10.2023 | |
Cena regularna | 990.00 PLN |
Lokalizacja | ON-LINE |
Załączniki | formularz zgloszeniowy 11 pazdziernika 2023 szkolenie online bdo w lokalu gastronomicznym.docx |
KOSZT UCZESTNICTWA JEDNEJ OSOBY W SZKOLENIU:
990 PLN netto + 23% VAT
Szkolenie i warsztaty on-line
BDO w lokalu gastronomicznym wg nowych wymogów prawnych
- prawidłowe rozliczanie gospodarki odpadami, toreb plastikowych, opakowań na żywność
11 pażdziernika 2023 r.
Cel szkolenia
Na wstępie poznają Państwo wymogi prawne dotyczące funkcjonowania lokali gastronomicznych wg ochrony środowiska. Wydawało by się że restauracje nie muszą tego obowiązku spełniać ale jest to mylące. Jest to obowiązek prawny i nie da się go uniknąć w żadnym wypadku ( bo inaczej grodzi restauracją wysoka kara pieniężna określona w Ustawie.
Na szkoleniu dowiedzą się Państwo jak - prawidłowo postępować z opakowaniami na żywność, torbami plastikowymi I odpadami innymi typu olej i inne.
Co więcej obowiązkowo trzeba poznać – zasady przechowywania odpadów żywnościowych i innych wg. Określonego Rozporządzenia (obecnie jest sprawdzane przez WIOŚ)
W formie Warsztatu poznają Państwo zasady generowania odpowiedniej ewidencji i sprawozdań w systemie BDO przypisane tylko restauracjom na odpowiednich przykładach. Od 2023 r. będą obowiązywały nowe zasady składania sprawozdań w BDO oraz bardziej szczegółowe będą zasady ewidencji.
Za prowadzenie nierzetelne gospodarki odpadami wymierzane są określone - wysokie kary pieniężne dla restauracji nawet 5 tys złotych , dlatego na szkoleniu poznają Państwo sposoby jak ich uniknąć wg najnowszego prawa. Co istotne zostanie przybliżone i określone czego dokładnie wymaga Sanepid na kontroli i Wojewódzki Inspektor ochrony środowiska.
Adresaci :
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób odpowiedzialnych za zarządzanie i decydowanie o prawidłowym postępowaniu środowiskowym w restauracji. Czyli postępowaniu z przechowywaniem odpadów typowych dla restauracji oraz rozliczaniem opakowań na żywność i toreb plastikowych
Program
8.30-9.00 LOGOWANIE UCZESTNIKÓW
9.00-9.30 Podstawy prawne obowiązku funkcjonowania BDO w lokalu gastronomicznym
- Ustawa o odpadach po ostatniej aktualizacji i praktyczne zastosowanie
- Rozporządzenia wykonawcze dot. bazy BDO
9.30-10.00 Wpis do rejestru ( dostęp do bazy) jako obowiązek dla restauracji ( zasada wpisu)
10.00-10.20 Omówienie zakresu rzeczowego bazy BDO
10.20-10.45 Rola użytkownika w bazie BDO (obowiązki dokumentacyjne i techniczne)
10.45-11.15 Prawidłowe postepowanie z opakowaniami jednorazowego użytku, torbami plastikowymi oraz odpadami typu olej i inne
11.15-11.30 Przerwa
11.30-13.00 Sporządzenie dokumentacji w bazie BDO - WARSZTAT
tj. Generowanie ewidencji i sprawozdań online w systemie BDO dot. (odpadów i opakowań oraz toreb)
- sporządzanie :
- KARTY PRZEKAZANIA ODPADU
- KARTY EWIDENCJI ODPADU
SPRAWOZDAWCZOŚĆ
- dot. opakowań w tym toreb plastikowych
- odpadów związanych z gastronomią
13.00-13.30 Omówienie generowania dokumentacji (ewidencji) na praktycznych przykładach
13.30-14.00 Unikniecie szeregu błędów w prowadzeniu dokumentacji w bazie i ominięcie problemów technicznych
14.00-14.30 Dyskusja, pytania i odpowiedzi, konsultacje.
*Możliwość zadawania pytań po szkoleniu do 2 tygodni po spotkaniu. Pytania dotyczące tylko odbytego spotkania.
PROWADZĄCA
Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (studia magisterskie o specjalności zarządzanie środowiskiem). Obecnie doktorantka na w/w Uniwersytecie. Autorka książki na rynku międzynarodowym dot. gospodarki odpadami, ponadto licznych publikacji w tym. czasopiśmie ,,Odpady i Środowisko'', ,,Environmental protection and natural resources''.
Uczestniczy w licznych światowych kongresach dotyczących gospodarki odpadami, w tym m.in. prowadziła ostatnio konferencję o w/w tematyce w Rzymie. Doradca, expert przy tworzeniu prawa (ustaw, rozporządzeń) dla Instytucji samorządowej (Ministerstwa Klimatu i Środowiska) w tym m.in w zakresie funkcjonowania bazy BDO. Autorka publikacji w zakresie w/w. Pracuje dla jednej z większych firm związanej z ochrona środowiska, w tym zajmuje się consultingiem (pomaga interpretować przepisy prawne z zakresu gospodarki odpadami oraz prowadzi kontroling dot. sporządzanie dokumentacji. Ochrona środowiska w szczególności zarządzenie gospodarką odpadami jest jej wielką pasją. W związku z czym pomaga osobom odpowiedzialnym za gospodarkę odpadami spełniać wymogi formalno-prawne, które spoczywają na tych osobach.