Wydarzenia
Szukaj wydarzenia
Podwyżki cen w ciepłownictwie i energetyce - jak informować klientów i uniknąć pułapek w komunikacji
Szczegóły wydarzenia
Data wydarzenia | 26.05.2023 |
Data zakończenia | 26.05.2023 |
26.05.2023 | |
Cena regularna | 1 490.00 PLN |
Lokalizacja | ON-LINE |
Załączniki | formularz zgloszeniowy 26 maja 2023 szkolenie podwyzki cen.docx |
KOSZT UDZIAŁU JEDNEJ OSOBY W SZKOLENIU
1490 PLN netto + 23% VAT
Szkolenie on-line
Podwyżki cen w ciepłownictwie i energetyce - jak informować klientów i uniknąć pułapek w komunikacji
26 maja 2023 r.
(szkolenie dla rzeczników prasowych, pracowników działu PR/marketingu)
W obliczu zmian na rynku i podwyżek cen związanych z inflacją oraz zmianami wywołanymi kryzysem geopolitycznym, większość dostawców musi podnieść ceny produktów i usług. Dotyczy to także energii, w tym zarówno cen prądu, jak i ciepła. W łańcuchu informacyjnym najważniejsza jest relacja z końcowym, indywidualnym odbiorcą. W tym wypadku są to zarówno osoby fizyczne, właściciele i najemcy nieruchomości oraz przedsiębiorcy. Upraszczając – problem rosnących cen dotyczy nas wszystkich i budzi ogromne emocje. Biorąc pod uwagę nieuchronność podwyżek, pojawia się pytanie – w jaki sposób informować klientów, że koszty życia, koszty działalności wzrosną wielokrotnie? Kluczem w tym wypadku jest język komunikacji, dzięki któremu klient przyjmie i zaakceptuje podwyżkę, a jednocześnie nie tylko nie straci zaufania do firmy/instytucji, a wręcz je wzmocni. Szkolenie jest dedykowane dla pracowników działów marketingu, public relations, w tym rzeczników prasowych. Ze względu na zakres tematyczny związany z energią, zapraszamy nie tylko przedstawicieli spółek energetycznych i firm z branży ciepła systemowego, ale także spółdzielni mieszkaniowych, zarządców nieruchomości oraz wszystkie osoby, które chcą wzmocnić swoje kompetencje w tym zakresie.
PROGRAM
8.30-9.00 Logowanie uczestników
Moduł I – „W życiu pewne są tylko trzy rzeczy - śmierć, podatki i… podwyżki cen energii”
9.00-9.30 Rzeczywistość rynku energii i prognoza wzrostu cen w skali Europy i Polski
- Czynniki zewnętrzne i wewnętrzne (w tym inflacja, sytuacja geopolityczna, polityka energetyczna w skali UE i Polski)
9.30-10.00 Badania społeczne związane ze wzrostem cen energii i co z nich wynika dla sprzedawcy
- Czy Polacy rozumieją z czego wynikają ceny energii?
- Rola mediów w kształtowaniu świadomości
- Polityka informacyjna rządu i opozycji, spółek energetycznych
10.00-10.30 O jaką podwyżkę cen walczymy w 2023?
- Indywidualne strategie firm energetycznych
- Studium przypadku dla przedsiębiorstwa energetycznego, firmy ciepłowniczej i spółdzielni
10.30-11.00 Podsumowanie I modułu, opracowanie potrzeb i założeń strategii komunikacji
11.00-11.10 Przerwa
Moduł II - Manipulacja, perswazja, komunikacja
11.10-11.30 Rola języka w konstruowaniu przekazu związanego z podwyżkami cen energii
- Ogólny model procesu perswazji
- Określanie celu perswazji
- Skuteczne (i nieskuteczne) techniki wywierania wpływu na klienta
11.30-12.00 Rola emocji w kształtowaniu postaw wobec podwyżek cen energii
- Prepozycje językowe i ich znacznie w przekazie
- Zależności czasowe
- Implikacje
- Techniki maskujące
12.00-12.30 Szczytny cen podwyżki, czyli socjotechnika w służbie komunikacji
- Potwierdzenie społeczne
- Zasada wzajemności
- Zasada upodobania
- Zasada autorytetu
12.30-13.00 Przerwa
Moduł III – Indywidualne strategie komunikacji
13.00-13.30 Audyt wewnętrzny związany z podwyżką cen energii
- Kto tak naprawdę w firmie podejmuje decyzje o podwyżce?
- Kto tak naprawdę ustala strategię komunikacji?
- Pracownik działu sprzedaży kontra klient
13.30-14.00 Przekaz o podwyżce dla klienta w praktyce
- Ulotka, list, ogłoszenie w prasie, czy bilbord? Narzędzia komunikacji z klientem
- Konstrukcja przekazu i zastosowanie socjotechnik dla wybranych form komunikacji
- Zagrożenia, pułapki i zarządzanie kryzysowe w zakresie informowania o podwyżkach
14.00-14.30 Podsumowanie i zakończenie spotkania
14.30-15.00 Konsultacje indywidualne
Prowadzący: dr inż. Piotr Biniek. Inżynier mechanik, doktor nauk społecznych, prezes Stowarzyszenia Akademia Komunikacji Społecznej SAKS, stały współpracownik i dziennikarz CIRE.PL i wykładowca akademicki w Instytucie Socjotechniki Uniwersytetu Szczecińskiego. Zajmuje się w zakresie praktycznym tematyką konfliktów społecznych, w szczególności w energetyce. Wieloletni dziennikarz prasowy (Kurier Szczeciński) i telewizyjny (TVP), doświadczony trener i negocjator w procesach konsultacji społecznych inwestycji energetyce odnawialnej. Współtwórca, były dyrektor i rzecznik prasowy Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej.
PARTNER MERYTORYCZNY:
PATRON MEDIALNY: