Wydarzenia
Szukaj wydarzenia
Szkolenie: PRODUKTY BORDERLINE Poprawna klasyfikacja produktów z pogranicza – problemy praktyczne
Szczegóły wydarzenia
Data wydarzenia | 24.05.2018 |
Data zakończenia | 24.05.2018 |
Cena regularna | 1 090.00 PLN |
Lokalizacja | Aleje Jerozolimskie 123 a, Centrum konferencyjne Golden Floor, Warszawa |
Załączniki | PRODUKTY BORDERLINE_formularz zgloszeniowy 24 kwietnia 2018r. Warszawa.docx |
Koszt uczestnictwa
1090 zł netto – do 18 maja 2018r.
1290 zł netto – po 18 maja 2018r.
jak zakwalifikować produkt z pogranicza suplementu i leku? wyrobu medycznego i kosmetyku? żywności a suplementu?
Nawet 100 000 zł kary za wprowadzenie do obrotu produktu w złej kategorii
Szkolenie
PRODUKTY BORDERLINE
Poprawna klasyfikacja produktów z pogranicza – problemy praktyczne
24 maja 2018r., Warszawa
9.15-9.30 Rejestracja uczestników. Kawa powitalna
9.30-9.45 Czym są produkty z pogranicza? Wprowadzenie
• pojęcie
• jakie produkty najczęściej zalicza się do grupy „borderline”?
9.45-10.15 Produkty „borderline” - przesłanki definicyjne
• suplement diety
• produkt leczniczy
• FSMP
• wyrób medyczny
• kosmetyk
• nutrikosmetyk
• nutriceutyk
• kosmoceutyk
• dermokosmetyk
10.15-10.45 Jak prawidłowo sklasyfikować produkt?
10.45-11.00 Definicje, przepisy, wytyczne – co wziąć pod uwagę przy dokonywaniu klasyfikacji?
11.00-11.30 Jak zakwalifikować produkt wprowadzany na rynki innych krajów UE?
11.30-11.45 Przerwa na kawę
11.45-12.10 Sprawa czosnku – różna kwalifikacja w krajach UE
12.10-12.30 Sprawa czerwonego ryżu
12.30-13.00 Zasada wzajemnego uznania w obrocie suplementami diety
13.00-13.45 Lunch
13.45-14.15 MEDDEV’s jako wskazówka przy kwalifikacji produktu do kategorii wyrobów medycznych
14.15-14.45 Stanowisko URPL
14.45-15.00 Komisji ds. produktów z pogranicza
15.00-15.15 Przerwa na kawę
15.15-15.45 Wpływ klasyfikacji na wprowadzenie produktu do obrotu oraz reklamę
15.45-16.10 Prezentacja i reklama produktu a sankcje za niewłaściwą kwalifikację produktu
16.10-16.30 Wspólna reklama produktów z pogranicza oraz produktów innej kategorii
◦ Marki parasolowe
◦ Case study - przykłady z rynku, omówienie ryzyk
16.30-16.45 Podsumowanie, rozdanie certyfikatów i zakończenie szkolenia
Prowadzący
Marta Łanoch – starszy prawnik w kancelarii Food & Pharma Legal Wawrzyniak Zalewska Radcy Prawni sp. j. Specjalizuje się w obsłudze firm z sektora spożywczego, farmaceutycznego oraz kosmetycznego, zarówno małych przedsiębiorstw jak i wiodących firm na rynku polskim i zagranicznym. Współpracuje z klientami zagranicznymi oraz zajmuje się kwestiami prawnymi związanymi z obrotem suplementami diety w krajach UE. Szczególną uwagę poświęca kwestii etykietowania oraz opiniowania reklam produktów. Zajmuje się także procedurą tzw. novel food. Prowadziła projekty związane z due diligence firm farmaceutycznych. Przeprowadza szkolenia dla firm oraz występuje jako prelegent na konferencjach z branży farmaceutycznej, kosmetycznej i żywnościowej. Oprócz praktyki zawodowej w kancelarii prawnej jest doktorantką na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. W swojej pracy naukowej koncentruje się na prawie żywnościowym na obszarze Polski, UE i państw trzecich, ze szczególnym uwzględnieniem suplementów diety.