Wydarzenia
Szukaj wydarzenia
Szkolenie i warsztaty praktyczne: NOWE PRAWO KOSMETYCZNE OD 1 STYCZNIA 2019R. - nowe obowiązki, kary pieniężne itd.
Szczegóły wydarzenia
Data wydarzenia | 18.07.2019 |
Data zakończenia | 19.07.2019 |
Cena regularna | 1 490.00 PLN |
Lokalizacja | Warszawa |
Załączniki | formularz zgloszeniowy 18-19 lipca 2019r._kosmetyki warszawa.docx |
Koszt uczestnictwa
1490 zł netto + 23% VAT
CENA OBEJMUJE: materiały w formie drukowanej na dwa dni (możliwość przesłania także w formie elektronicznej po wydarzeniu), długopisy, zakreślacze, notesy, przerwy całodzienne kawowe (2 dni), lunch (2 dni)
Najważniejsze zagadnienia:
Od 1 lipca nowe zasady stosowania deklaracji "free from", "nie zawiera", "bez"!"
- Najważniejsze zmiany od 2019 roku, nowa ustawa o kosmetykach
- Wysokie Kary pieniężne
- Brexit a sprzedaż kosmetyków
- Reklama kosmetyków
- Jakie badania kosmetyków trzeba wykonać?
- Jakie składniki mogą być w kosmetykach dla niemowląt i małych dzieci?
- Metody prowadzenia badań
- badanie stabilności
Szkolenie i warsztaty praktyczne
NOWE PRAWO KOSMETYCZNE OD 1 STYCZNIA 2019R. - nowe obowiązki, kary pieniężne itd.
18-19 lipca 2019r., Warszawa
(możliwość uczestniczenia w wybranym dniu szkolenia)
PROGRAM
1 DZIEŃ
9.30-9.45 Rejestracja uczestników i kawa powitalna
9.45-10.00 Produkt kosmetyczny – analiza pojęcia
• Definicja produktu kosmetycznego
• Produkty z pogranicza
◦ Produkt kosmetyczny a produkt leczniczy
◦ Produkt kosmetyczny a wyrób medyczny
10.30-11.00 Jak przypisać produkt do właściwej kategorii? Czy mój produkt jest kosmetykiem?
11.00-11.30 Składniki produktów kosmetycznych
• substancje zabronione
• substancje dozwolone do stosowania w kosmetykach
• substancje dozwolone w ograniczonych ilościach
• INCI
11.30-11.45 Przerwa na kawę
11.45-12.00 Obowiązki producentów kosmetyków
12.00-12.15 Obowiązki dystrybutorów kosmetyków
12.15-12.45 Dokumentacja produktu kosmetycznego
12.45-13.15 Raport bezpieczeństwa
13.15-14.00 Lunch
14.00-14.30 Notyfikacja w CPNP
• Co to jest CPNP?
• Jak utworzyć profil na CPNP?
• Zgłoszenie produktu przez osobę odpowiedzialną
◦ Kto zgłasza produkt kosmetyczny do CPNP?
◦ Załączniki do zgłoszenia
• Zgłoszenie produktu przez dystrybutora
• Czy dane z CPNP są publicznie dostępne?
14.30-14.50 Prawidłowa etykieta kosmetyku
14.50-15.30 Deklaracje marketingowe
• Przykłady claimów i zasady ich stosowania:
◦ „free from”
◦ „Nr 1”
◦ „Najlepszy”
◦ „bezpieczny”
◦ „naturalny”, „organiczny”
◦ „hipoalergiczny”
◦ „nietestowany na zwierzętach”
◦ „GMP”
◦ inne
15.30-16.00 Reklama produktów kosmetycznych
• regulacje prawne
• rekomendacje lekarzy
• rekomendacje osób znanych i naukowców
• sugerowanie właściwości leczniczych
• reklama na stronie internetowej
• warsztat – omówienie kwestionowanych reklam
• Karta odpowiedzialnej reklamy Stowarzyszenia „Cosmetics Europe”
• Propozycje zmian w prawie dot. reklamy kosmetyków
16.00-16.30 Nowa ustawa o produktach kosmetycznych
• Nowe obowiązki dla wytwórców produktów kosmetycznych
• Nowe obowiązki dla osób odpowiedzialnych
• Wpis do rejestru zakładów
• Kary pieniężne
• System Informowania o Ciężkich Działaniach Niepożądanych
16.30-17.00 Brexit a sprzedaż kosmetyków
- wpływ Brexitu na sprowadzanie kosmetyków z Wielkiej Brytanii
- Brexit a osoba odpowiedzialna w Wielkiej Brytanii
- wpływ Brexitu na sprzedaż kosmetyków do Wielkiej Brytanii
17.00-17.15 Podsumowanie pierwszego dnia, pytania i zakończenie.
2 DZIEŃ
9.30-9.45 Rejestracja uczestników i kawa powitalna
9.45-10.30 Ćwiczenie z rozpoznawania, czy dany produkt jest kosmetykiem - na podstawie krótkiego opisu zawierającego informacje o postaci produktu, miejscu aplikacji i funk-cjach/działaniach (kilka przykładów)
10.30-11.30 Ćwiczenie z analizą składu produktu - będzie przygotowana tabela ze składem produktu zawierającego substancje ograniczane pod różnymi kątami - subst. zakazane, barwniki, konserwanty itp. (1-2 produkty)
11.30-11.45 Przerwa na kawę
11.45-12.30 Analiza oznakowania produktu pod kątem niezbędnego oznakowania (art. 19 z rozp. 1223/2009) czyli nazwa i funkcja produktu, dane osoby odp., data ważności itp. itd. (1-2 etykiety)
12.30-13.15 Analiza tekstów marketingowych pod kątem użytych deklaracji - deklaracje nie-dozwolone, deklaracje wymagające potwierdzenia w postaci badań lub literatury (2-3 teksty)
13.15-14.00 Lunch
14.00-14.45 Analiza dokumentacji surowca kosmetycznego. Zapoznanie się z rodzajami do-kumentów, zadanie będzie polegać na znalezieniu konkretnych informacji (np. wypisać za-nieczyszczenia surowca, określić ile % danej kompozycji zapachowej może się znajdować w produkcie określonego typu, np. w szamponie do włosów).
14.00-14.45 Ćwiczenie z układania prawidłowego składu wg INCI na opakowanie produktu.
14.45-15.00 Przerwa na kawę
15.00-15.45 Ćwiczenia z CPNP
15.45-16.15 Podsumowanie, rozdanie certyfikatów i zakończenie spotkania
Prowadzące:
Prowadząca 1: Marta Łanoch – starszy prawnik w kancelarii Food & Pharma Legal Wawrzyniak Zalewska Radcy Prawni sp. j. Specjalizuje się w obsłudze firm z sektora spożywczego, farmaceutycznego oraz ko-smetycznego, zarówno małych przedsiębiorstw jak i wiodących firm na rynku polskim i zagranicz-nym. Współpracuje z klientami zagranicznymi oraz zajmuje się kwestiami prawnymi związanymi z obrotem suplementami diety w krajach UE. Szczególną uwagę poświęca kwestii etykietowania oraz opiniowania reklam produktów. Zajmuje się także procedurą tzw. novel food. Prowadziła projekty związane z due diligence firm farmaceutycznych. Przeprowadza szkolenia dla firm oraz występuje jako prelegent na konferencjach z branży farmaceutycznej, kosmetycznej i żywnościowej. Oprócz praktyki zawodowej w kancelarii prawnej jest doktorantką na Wydziale Prawa i Administracji Uni-wersytetu Warszawskiego. W swojej pracy naukowej koncentruje się na prawie żywnościowym na obszarze Polski, UE i państw trzecich, ze szczególnym uwzględnieniem suplementów diety.
Prowadząca 2: Absolwentka Technologii Chemicznej na Politechnice Gdańskiej. Zawodowo zajmuje się dokumentacją kosmetyczną od początku 2012 roku. Karierę rozpoczęła w gdyńskiej firmie kosmetycznej Luvier (twórca marki kosmetyków do włosów Biovax), która w 2016 roku połączyła się z firmą L’biotica. W 2014 roku ukończyła specjalistyczne szkolenie Safety Assessment of Cosmetics in the EU prowadzone przez Vrije Universiteit Brussel i od tego momentu sporządza raporty z oceny bezpieczeństwa kosmetyków. Regularnie uczestniczy w szkoleniach krajowych związanych z różnymi aspektami bezpieczeństwa kosmetyków.
PATRONAT MEDIALNY
EKOS