Wydarzenia
Szukaj wydarzenia
Prawidłowa etykieta i reklama – suplementu diety, żywności wzbogaconej i kosmetyku
Szczegóły wydarzenia
Data wydarzenia | 08.11.2018 |
Data zakończenia | 08.11.2018 |
Cena regularna | 1 090.00 PLN |
Lokalizacja | Warszawa |
Załączniki | etykieta i reklama_formularz zgloszeniowy 8 listopada 2018_warszawa rdocx |
Koszt uczestnictwa:
1090 zł netto + 23%VAT
- Proponowane ograniczenia reklamy kosmetyków i suplementów w radiu i TV
- Najczęściej popełniane błędy w etykiecie suplementu diety i kosmetyku
- Gigantyczne kary UOKIK za nieprawidłową reklamę suplementu diety, kosmetyku czy żywności wzbogaconej
WARSZTATY
Prawidłowa etykieta i reklama – suplementu diety, żywności wzbogaconej i kosmetyku
8 listopada 2018r., Warszawa
PROGRAM
9:30-9:45 rejestracja i kawa powitalna
9:45-10:45
I Prawidłowa etykieta i reklama suplementów diety i żywności wzbogaconej
1. Etykieta suplementu diety
- obowiązkowe informacje – jakie i w którym miejscu opakowania?
- jakie dodatkowe dobrowolne informacje można zamieścić?
- obowiązkowe ostrzeżenia na etykiecie
2. Etykieta żywności wzbogaconej
- obowiązkowe informacje
- dobrowolne informacje
- ostrzeżenia
3. Oświadczenia żywieniowe
- gdzie je znaleźć?
- jakie są warunki stosowania?
10:45-11:00 przerwa kawowa
11:00-13:00
4. Claimy zdrowotne
- deklaracje marketingowe dot. witamin i składników mineralnych
- deklaracje marketingowe dot. składników roślinnych
- oświadczenia pending
- gdzie je znaleźć?
- jak prawidłowo stosować claimy zdrowotne?
5. Wizerunek owocu na opakowaniu – kiedy jest możliwy?
6. Grafiki i symbole, które mogą być niedozwolonymi oświadczeniami zdrowotnymi
7. Rekomendacje osób znanych
8. Rekomendacje farmaceutów i lekarzy
9. Deklaracje dot. suplementu przekazywane do lekarzy i farmaceutów – czy można wskazywać na właściwości lecznicze?
10. Jak uniknąć kary za nieprawidłową etykietę i reklamę suplementu diety?
13:00-13:45 lunch
13:45 – 14:30
WARSZTAT:
1) przygotowanie etykiety suplementu diety
2) ocena haseł reklamowych pod kątem zgodności z prawem
14:30 – 15:15
II. Prawidłowa etykieta i reklama kosmetyku
1. Claimy kosmetyczne
- co można komunikować odnośnie kosmetyku?
- dobre praktyki deklaracji marketingowych w sektorze kosmetycznym
2. Rekomendacje osób znanych, blogerek
3. Rekomendacje stowarzyszeń lekarskich
15:15- 15:30 przerwa kawowa
15:30 – 16:30
III. Najnowsze zmiany i propozycje zmian w prawie dot. suplementów diety i kosmetyków
1. Propozycje zmian w prawie dot. reklamy suplementów diety, kosmetyków i wyrobów medycznych
- czy całkowity zakaz reklamy?
- jakie ograniczenia?
2. Nowa ustawa o produktach kosmetycznych
- jakie nowe obowiązki dla przedsiębiorców?
- jakie kary pieniężne?
16.30-16.45 Podsumowanie, rozdanie certyfikatów i zakończenie warsztatów.
Prowadząca:
Marta Łanoch – starszy prawnik w kancelarii Food & Pharma Legal Wawrzyniak Zalewska Radcy Prawni sp. j. Specjalizuje się w obsłudze firm z sektora spożywczego, farmaceutycznego oraz kosmetycznego, zarówno małych przedsiębiorstw jak i wiodących firm na rynku polskim i zagranicznym. Współpracuje z klientami zagranicznymi oraz zajmuje się kwestiami prawnymi związanymi z obrotem suplementami diety w krajach UE. Szczególną uwagę poświęca kwestii etykietowania oraz opiniowania reklam produktów. Zajmuje się także procedurą tzw. novel food. Prowadziła projekty związane z due diligence firm farmaceutycznych. Przeprowadza szkolenia dla firm oraz występuje jako prelegent na konferencjach z branży farmaceutycznej, kosmetycznej i żywnościowej. Oprócz praktyki zawodowej w kancelarii prawnej jest doktorantką na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. W swojej pracy naukowej koncentruje się na prawie żywnościowym na obszarze Polski, UE i państw trzecich, ze szczególnym uwzględnieniem suplementów diety.