Wydarzenia
Szukaj wydarzenia
Warsztaty komputerowe: E-FAKTURA W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH
Szczegóły wydarzenia
Data wydarzenia | 04.12.2019 |
Data zakończenia | 04.12.2019 |
Cena regularna | 990.00 PLN |
Lokalizacja | Warszawa |
Załączniki | formularz zgloszeniowy 4 grudnia 2019 e-faktura warszawa.docx |
Koszt uczestnictwa
990 zł netto + 23%VAT
990 zł netto + VAT zw = 990,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.
*ilość miejsc ograniczona, maksymalnie 18 osób uczestniczy w warsztatach
Cena zawiera: całodzienna przerwa kawowa, lunch, materiały drukowane, notesy, długopisy, zakreślacze, wypożyczony komputer na czas warsztatów
Warsztaty komputerowe
E-FAKTURA W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH
Przesyłanie faktury elektronicznej i innych dokumentów za pośrednictwem platformy PEF
4 grudnia 2019r., Warszawa
19 grudnia 2019r., Łódź
Program
9.30-9.45 rejestracja uczestników i kawa powitalna
9.45- 10.15 Obowiązki w ramach PEF na gruncie przepisów prawa
10.15-11.00 Zakładanie kont na PEF
A. Wybór brokera
B. Rejestracja konta
a. w modelu rozproszonym ( numery identyfikacyjne NIP i GLN)
b. w modelu scentralizowanym
C. Zarządzanie kontem na platformie PEF
a. dodawanie adresów PEF jednostek podległych
b. dodawanie użytkowników w celu obsługi adresów lub kont PEF
11.00-11.15 rzerwa na kawę
11.15-13.45 Dokumenty wysyłane za pośrednictwem PEF cz.1
A. Dokumenty związane z kontrolą biznesową realizacji zamówień publicznych
a. Zamówienie towarów i usług
- kto i kiedy wysyła e-dokument
- powiązanie z umową
- pogląd i wydruk dokumentu
b. Awizacja dostawy
- kto i kiedy wysyła e-dokument
- elementy awizacji
- podgląd i wydruk dokumentu
c. Potwierdzenie odbioru
- cel i funkcjonalność e-dokumentu
- podmioty generujące e-dokument
- potwierdzenie odbioru a PZ ( przyjęcie z zewnątrz)
B. Dokumenty księgowe dostarczane w ramach platformy PEF
a. e- Faktura
- elementy faktury PEF- nr NIP dla rozliczeń podatkowych, warunki płatności , termin płatności, sposób zapłaty, specyfikacja towarów lub usług
- dodatkowe dane – standardowa identyfikacja towaru , identyfikator wg. sprzedającego i kupującego
- podstawy i przyczyny zwolnienia dostawy od podatku VAT, odwróconego opodatkowania, dostawy poza systemem VAT
- Przyznawanie rabatów
- Podgląd wydruku e-Faktury
b. Faktura korygująca
- Kiedy i przez kogo wystawiana
- Opis przyczyn wystawienia faktury korygującej
- Zestawienie zmian pozycji faktury korygującej
- Zestawienie zmian pozycji faktury korygującej
13.45-14.30 Lunch
14.30-15.30 Dokumenty wysyłane za pośrednictwem PEF cz. 2
C. Inne dokumenty generowane na platformie PEF
- Nota księgowa
- Cel i zastosowanie
- Wystawca noty księgowej
b. Książka adresowa
15.30-16.00 Odpowiedź na pytania użytkowników
16.00-16.15 Podsumowanie warsztatów, rozdanie certyfikatów i zakończenie spotkania.
PROWADZĄCY:
Prowadzący 2 - analityk procesów administracyjnych i biznesowych, członek zespołu projektu "Platforma Pośrednicząca Elektronicznego Fakturowania dla sfery finansów publicznych", w ramach którego prowadził warsztaty wdrożeniowe dla przedstawicieli administracji publicznej. Autor prac z zakresu handlu zagranicznego oraz przedstawicielstwa podatkowego. Ekspert Wielkopolskiego Związku Pracodawców Prywatnych, Członek Rady Podatkowej Lewiatan. Doświadczony trener pracowników resortu finansów oraz księgowych, doradców podatkowych i biegłych rewidentów